Welke documenten heeft u nodig voor een verkoop?

Zelf verkopen

Verkoopdossier

Als u uw eigendom wil verkopen, bent u wettelijk verplicht om tal van documenten voor te leggen aan een kandidaat-koper.

Spring hier niet lichtzinning mee om. Als u deze documenten niet bezorgd aan uw koper, voor het afsluiten van de verkoop, kan de koper de nietigheid van de verkoop in roepen, zonder dag u enige schadevergoeding kan eisen.

De verkoop wordt afgesloten van zodra u een bod aanvaardt of een onderhandse verkoopovereeenkomst ondertekent. Ga er niet van uit dat dit pas nodig is bij het verlijden van de notariële akte.

Kort overzicht:

  • Een Energie Prestatie Certificaat (EPC)
  • Keuring van de elektrische installatie
  • Ovam bodemattest
  • Vastgoedinformatie van uw Stad/gemeente met alle informatie i.v.m. stedenbouwkundige situatie
  • Kadastrale legger & plan
  • Asbest attest (vanaf 23 november 2022)

Bovendien voor appartementen:

  • Jaarafrekeningen van de voorbije 3 jaar
  • Balansen van de voorbije 3 jaar
  • Verslagen van de vergaderingen van de voorbije 3 jaar
  • Basisakte
Verkoopdossier

Samenstelling van uw dossier inbegrepen in: Admin Support, Premium Support

Aanvraag schatting

Tarieven

Hier vindt u onze tarieven

Relevante berichten

Het was belangrijk dat een…

Het was belangrijk dat een schattingsverslag werd opgemaakt door een erkend expert. Hier zat ik op het juiste adres. Alles verliep feilloos, correct, professioneel met als eindresultaat een degelijk onderbouwd verslag. Waarvoor dank.

google

Jessy is een super vriendelijke man , altijd bereikbaar voor vragen en uitleg ,is een goede bemiddelaar , bedankt voor alles groetjes Jenny

Tarieven

Hier vindt u onze tarieven

Aanvraag schatting

Vraag hier uw schatting aan