Als u uw eigendom wil verkopen, bent u wettelijk verplicht om tal van documenten voor te leggen aan een kandidaat-koper.
Spring hier niet lichtzinning mee om. Als u deze documenten niet bezorgd aan uw koper, voor het afsluiten van de verkoop, kan de koper de nietigheid van de verkoop in roepen, zonder dag u enige schadevergoeding kan eisen.
De verkoop wordt afgesloten van zodra u een bod aanvaardt of een onderhandse verkoopovereeenkomst ondertekent. Ga er niet van uit dat dit pas nodig is bij het verlijden van de notariële akte.
Kort overzicht:
- Een Energie Prestatie Certificaat (EPC)
- Keuring van de elektrische installatie
- Ovam bodemattest
- Vastgoedinformatie van uw Stad/gemeente met alle informatie i.v.m. stedenbouwkundige situatie
- Kadastrale legger & plan
- Asbest attest (vanaf 23 november 2022)
Bovendien voor appartementen:
- Jaarafrekeningen van de voorbije 3 jaar
- Balansen van de voorbije 3 jaar
- Verslagen van de vergaderingen van de voorbije 3 jaar
- Basisakte
Samenstelling van uw dossier inbegrepen in: Admin Support, Premium Support